CONFORM ART. 19 ALIN. 1 lit. f, g si ALIN. 2. DIN O.U.G. 97/2005, CU MODIFICĂRILE ŞI COMPLETĂRILE ULTERIOARE: In termen de 15 zile de la deteriorarea, distrugerea, pierderea sau furtul actului de identitate, persoana fizica in cauza ori reprezentantul sau legal are obligatia sa solicite serviciului de evidenta a persoanelor eliberarea unei noi carti de identitate. ( Sanctiunea contraventionala: 40 lei (ron) - 80 lei (ron) )
DOCUMENTE NECESARE:
cererea se completeaza in format electronic de catre lucratorul de la ghiseu
actul de identitate( în cazul deteriorării);
Notă: dacă cetăţeanul nu poate prezenta certificatul/hotărârea judecătorească de divorţ, dovada statutului civil şi, după caz, a numelui se poate face cu certificatul de naştere sau de căsătorie cu menţiune de divorţ; în cazul modificărilor intervenite în străinătate cu privire la datele de stare civilă, solicitantul actului de identitate prezintă certificatul de naştere sau de căsătorie cu menţiunile aplicate care să dovedească statutul civil şi numele pe care solicitantul le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate;
documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu – extras de carte funciară sau alte acte încheiate în condiţii de validitate privind titlul locativ, original; pentru domiciliile din mediul rural, doar în situaţia în care nu poate fi prezentat un extras de carte funciară cu informaţii actualizate, se poate prezenta un document eliberat de autoritatea administraţiei publice locale(Compartimentul Registrul Agricol din cadrul Primăriei), din care să rezulte că solicitantul sau, după caz, găzduitorul acestuia figurează înscris în Registrul agricol cu imobil cu destinaţie de locuinţă - în original; Acte care fac dovada adresei de domiciliu
un document emis de instituţii sau autorităţi publice - paşaport, permis de conducere, legitimaţie de serviciu, livret militar ori diplomă de absolvire a unei instituţii de învăţământ, cu fotografie de dată recentă, original şi copie.
chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate, Taxe
În lipsa unui document cu fotografie de dată recentă există posibilitatea necesităţii unor verificări suplimentare. Acest fapt poate duce la prelungirea termenului de eliberare a actului de identitate.
De la vârsta de 14 ani până la împlinirea vârstei de 18 ani, actul de identitate se solicită în condiţii similare cu prima eliberare la împlinirea vârstei de 14 ani;
IMPORTANT
Cererile pentru eliberarea actelor de identitate se depun personal,
Cărţile de identitate se eliberează titularilor
TERMEN DE VALABILITATE: Termen de valabilitate
TERMEN DE ELIBERARE: Termen de eliberare
LOCUL DEPUNERII CERERII: Sediul
PROGRAM DE LUCRU: Program de lucru
NOTĂ:
DACA SOLICITANTUL NU POATE PREZENTA UNUL SAU MAI MULTE DIN DOCUMENTELE DE MAI SUS, ATUNCI I SE VA ELIBERA O CARTE DE IDENTITATE PROVIZORIE - VEZI ACTELE NECESARE PENTRU CARTEA DE IDENTITATE PROVIZORIE.